ارز دیجیتال | تحلیل ، بررسی و اخبار روز ارز دیجیتال

رزدیجیتال تارنمایی جامع در زمینه اطلاع رسانی ، ارائه ابزارهای تخصصی و آموزش های پیشرفته در زمینه بیت کوین ، بلاکچین و رمزارزها می باشد

ارز دیجیتال | تحلیل ، بررسی و اخبار روز ارز دیجیتال

رزدیجیتال تارنمایی جامع در زمینه اطلاع رسانی ، ارائه ابزارهای تخصصی و آموزش های پیشرفته در زمینه بیت کوین ، بلاکچین و رمزارزها می باشد

رزدیجیتال تارنمایی جامع در زمینه اطلاع رسانی ، ارائه ابزارهای تخصصی و آموزش های پیشرفته در زمینه بیت کوین ، بلاکچین و رمزارزها می باشد. آینده پولی دنیا در دستان ارز دیجیتال میباشد

ووکامرس چیست و چه کاربردی دارد؟

چهارشنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۳۸ ق.ظ

به جرات میتوان گفت ووکامرس یکی از بهترین ابزارهای رایگان برای راه اندازی وبسایت فروشگاهی در کمتر از ۵ دقیقه میباشد ، اما ووکامرس چیست؟ و چه استفاده هایی دارد؟ چطور میتوان از ووکامرس نهایت استفاده و بهره را برد؟ آیا میتوان مستقیم ووکامرس را نصب و استفاده کرد یا نیاز به پیش زمینه ای دارد؟

ووکامرس چیست ؟ ووکامرس افزونه ای جانبی برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس میباشد که امکانات فراوانی برای راه اندازی یک وب سایت فروشگاهی در اختیار ما قرار میدهد. از جمله مزایای فروشگاه اینترنتی ووکامرس میتوان به نصب سریع و آسان ووکامرس اشاره کرد. در ادامه به طور کامل با مزایای این فروشگاه اینترنتی محبوب آشنا خواهیم شد.

ووکامرس چیست ؟

ووکامرس چیست (woocommerce , فروشگاه ساز آنلاین , آیا میدانید چطور باید از ووکامرس کسب درآمد کرد؟ ووکامرس یکی از مشهورترین فروشگاه سازهای اینترنتی است که در بستر وردپرس محبوب ترین سیستم مدیریت محتوای جهان” راه اندازی میشود. اولین مزیت فروشگاه ساز اینترنتی ووکامرس نصب سریع و آسان آن است. فارسی بودن و وجود افزونه های جانبی در جهت توسعه و تکامل فروشگاه نیز از مهم ترین مزایای ووکامرس است. فروشگاه ساز های دیگری نیز در سطح جهان وجود دارند مانند مجنتو .پرستاشاپ و… که میتوانید به وسیله آن ها فروشگاه های آنلاین بسازید.

تفاوت وردپرس و ووکامرس چیست ؟

وردپرس یکی از سیستم های مدیریت محتوا در جهان است که به دلیل سهولت در نصب و مدیریت وب سایت به یکی از مشهورترین و محبوب ترین cms ها تبدیل شده است. وردپرس قابلیت نصب افزونه های مختلفی را در دل خود دارد که یکی از این افزونه ها , افزونه فروشگاه ساز ووکامرس است. ووکامرس افزونه ای است که میتوانید به راحتی آن را در وردپرس نصب کنید و به وسیله آن فروشگاه اینترنتی با تمام امکانات را راه اندازی کنید. اما قبل از پرداختن به ووکامرس قصد داریم شما را به طور مختصر با سایر فروشگاه سازهای مطرح در سطح جهان آشنا کنیم.

معرفی مشهورترین فروشگاه ساز های دنیا

فروشگاه ساز مجنتو (magento)

فروشگاه ساز مجنتو یک فروشگاه ساز رایگان است که طبق آمار در حال حاضر حدود ۲۰۰ هزار فروشگاه آنلاین در سطح جهان از آن استفاده می‌کنند. این فروشگاه ساز اپن سورس است و اگر به کد نویسی مسلط باشید می‌توانید با استفاده از این کدها فروشگاه خود را توسعه دهید در غیر این صورت یا باید از امکانات پیش‌فرض آن و یا این‌که از افراد متخصص در این زمینه بهره بگیرید. فروشگاه ساز اینترنتی مجنتو در دو نسخه به‌صورت رایگان و پولی عرضه‌شده که می‌توانید با توجه به نیاز خود از یکی از این نسخه‌ها استفاده کنید.

فروشگاه ساز شاپی فای (shopify)

فروشگاه ساز آنلاین شاپی فای ۱۱ درصد از سهم بازار فروشگاه های آنلاین را در اختیار خود دارد؛ یعنی حدود بالغ‌بر ۳۲۵ هزار فروشگاه در سطح جهان برای کسب‌وکار آنلاین و مدیریت فروشگاه خود از این ابزار بهره می‌گیرند. از محاسن شاپی فای می‌توان گفت که محیط کاربری بسیار آسانی دارد و با استفاده از کد های CSS و HTML می‌توانید به توسعه آن کمک کنید. ازنظر سئو نیز بهینه‌شده و پنل مدیریت با کاربری روان و خوش‌ساختی دارد؛ اما یکی از ایرادات این فروشگاه ساز این است که برای کاربران کاملاً رایگان نیست. در ابتدا یک نسخه ۱۴ روزه رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد و پس‌ازآن باید برای خرید آن هزینه ماهیانه پرداخت کنید.

فروشگاه ساز آنلاین پرستاشاپ (prestashop)

این فروشگاه ساز هم به‌صورت متن‌باز است و در سال ۲۰۰۶ معرفی و به بازار تجارت الکترونیک روانه شد. در سال ۲۰۰۷ اولین ورژن رسمی این فروشگاه ساز اینترنتی وارد بازار شد و در عرض ۳ ماه به ۱۳ زبان زنده ترجمه شد. امروز بیش از ۲۷۰ هزار فروشگاه آنلاین در سراسر دنیا از این فروشگاه ساز برای کسب‌وکار آنلاین خود استفاده می‌کنند؛ و این امر نشان‌دهنده پرطرفدار بودن فروشگاه ساز پرستاشاپ است. از قابلیت های پرستاشاپ چندزبانه بودن آن است و مانند فروشگاه ساز مجنتو می‌توانید محصولات خود را به‌صورت بین‌المللی عرضه کنید و کاربران شما در هر جای دنیا که باشند می‌توانند از وب‌سایت فروشگاهی شما محصولات موردنیاز خودشان را تهیه کنند.

فروشگاه ساز آنلاین اپن کارت (opencart)

فروشگاه ساز اپن کارت که در نسخه فارسی هم عرضه‌شده امکاناتی از قبیل توانایی تغییر اندازه خودکار تصاویر، چندزبانه بودن و چند فروشگاهی بودن، دارای سئوی قدرتمند، نصب آسان و پشتیبانی و بروز رسانی دائمی و رایگان دارد. دارای سیستم مدیریت تبلیغات و دارای امکانات عالی و پیشرفته برای فروش فایل های دانلودی را دارد.اما اگر بخواهیم معایب این فروشگاه ساز آنلاین را بررسی کنیم می‌توانیم به این نکته اشاره‌کنیم که مراحل سبد خرید این فروشگاه ساز مقداری پیچیده است و باعث اذیت شدن کاربر می‌شود. و یکی دیگر از معایب اپن کارت این است که اگر افزونه‌های زیادی بر روی آن نصب کنید باعث افت سرعت آن می‌شود.

ووکامرس چیست و چرا طراحی شد؟

وردپرس که به‌مرورزمان بسیار محبوب و فراگیر شده بود و سایتهای زیادی در سراسر از این سیستم برای مدیریت وب‌سایتشان استفاده می‌کردند یک ایراد اساسی داشت و آن‌هم این بود که وردپرس فقط برای سایت های خبری، شرکتی و وبلاگی مناسب بود و نمی‌توانست به‌عنوان سایت فروشگاهی نیاز صاحبان کسب‌وکار را درزمینه فروش آنلاین تأمین کند به همین دلیل این افراد مجبور بودند از سایر فروشگاه سازها مانند مجنتو، پرستاشاپ و… استفاده کنند. این فروشگاه سازها رقبای وردپرس درزمینه تجارت الکترونیک محسوب می‌شدند و کم‌کم داشتند این بازار را در دست می‌گرفتند.با توجه به اینکه افراد زیادی درحال‌توسعه این سیستم مدیریت محتوای پرطرفدار بودند در سال ۲۰۱۱ یک تیم هندی تصمیم گرفت این ایراد بزرگ وردپرس را با طراحی افزونه‌ای به نام ووکامرس برطرف کند که کاربران وردپرسی را بی‌نیاز از بقیه فروشگاه سازها کند؛ و این تیم موفق به طراحی افزونه فروشگاه ساز آنلاین به نام ووکامرس شد.

اعتماد به ووکامرس در ابتدا بسیار سخت بود

افزونه فروشگاه ساز ووکامرس پس از طراحی، عرضه شد اما این پایان ماجرا نبود. این افزونه برای افرادی که چند سال درزمینه وردپرس کار می‌کردند و به وردپرس اعتماد داشتند سخت بود که به افزونه‌ای اعتماد کنند که خارج از تیم اصلی وردپرس طراحی‌شده بود و توسط وردپرس عرضه نشده بود؛ اما بعد از بازه زمانی و با توجه به آپدیت های مداوم این افزونه و رفع ایرادات آن کم‌کم اعتماد وردپرس را به خود جلب کرد و تیم وردپرس تصمیم گرفت که این افزونه را از آن تیم هندی خریداری کند و تصمیم داشت که به‌طور اختصاصی بر روی ووکامرس کار کند و توسعه لازم را بر روی آن انجام دهد و بعد از چند سال شاهد آن هستیم که ووکامرس را یکی از افزونه‌های اصلی وردپرس می‌دانیم؛ و شاید خیلی‌ها اطلاع نداشته باشند که این افزونه فروشگاه ساز در ابتدا از آن وردپرس نبوده است.

فروشگاه ساز آنلاین ووکامرس چیست

امروزه فروشگاه ساز ووکامرس یکی از افزونه‌های حرفه‌ای وردپرس و در بین افزونه‌های فروشگاه ساز در سطح جهان رتبه برتر را دارد تا جایی که در حال حاضر بیش از ۱۰ میلیون فروشگاه اینترنتی آنلاین در سرتاسر جهان کسب‌وکار آنلاین خود را با این افزونه حرفه‌ای راه‌اندازی کرده‌اند. تا به اینجا به‌طور مختصر متوجه شدیم که ووکامرس چیست و چه سالی و توسط چه تیمی طراحی‌شده است. در ادامه به بررسی جنبه های مختلف این افزونه فرشگاه ساز خواهیم پرداخت.

افزونه ووکامرس

فروشگاه ساز ووکامرس در حال حاضر ۴۲ درصد از سهم فروشگاه های آنلاین جهان را در اختیار دارد و این آمار نشان‌دهنده قدرت ووکامرس در ایجاد یک کسب‌وکار فروشگاه آنلاین حرفه‌ای و تمام‌عیار است. این افزونه در نسخه فارسی ارائه‌شده کاملاً رایگان و اپن سورس یا اصطلاحاً متن‌باز هست و می‌توانید با استفاده از دانش برنامه‌نویسی تغییرات دلخواه رو در این افزونه انجام بدید.این افزونه فروشگاه ساز آنلاین به‌قدری قدرتمند و کامل است که حتی اگر کوچک‌ترین دانشی در مقوله کد نویسی ندارین می‌توانین با امکاناتی که این افزونه حرفه‌ای به‌طور پیش‌فرض در اختیار شما قرار داده است نیز یک فروشگاه تمام‌عیار و حرفه‌ای داشته باشید. در ادامه به قابلیت های بیشتر این فروشگاه ساز اشاره می‌کنیم تا متوجه شوید که ووکامرس چیست؟ و چه قابلیت‌هایی دارد.

امکانات ووکامرس

ووکامرس در ایران از محبوبیت بسیار بیشتری نسبت به بقیه فروشگاه سازها برخوردار است. و دلیل اصلی آن هم امکانات بیشماری است که افزونه ووکامرس در اختیار صاحبان کسب وکارهای اینترنتی قرار میدهد تا باعث رضایت بیشتر و تجربه کاربری بهتری شود.

فارسی بودن ووکامرس

یکی از دلایل اصلی محبوبیت افزونه ووکامرس فارسی بودن زبان آن است. اولین عامل در محبوبیت هر فروشگاه سازی ترجمه آن به زبان کشور مقصد است. میتوان گفت فارسی بودن ووکامرس یکی از اولین دلایل محبوبیت آن در کشور ایران است. علاوه بر فارسی بودن زبان، دلایل دیگری هم باعث شده که فروشگاه ساز ووکامرس در ایران جای خود را پیدا کند و به محبوب‌ترین فروشگاه ساز اینترنتی درزمینه تجارت الکترونیک و کسب‌وکار آنلاین تبدیل شود که نه‌تنها مدیران این فروشگاه‌ها بلکه حتی مشتریان نیز از سیستم ووکامرس به دلیل امکانات فوق‌العاده‌ای که هنگام خرید و بررسی محصول در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد رضایت بالایی داشته باشند.

نصب ووکامرس بر روی وردپرس

نصب افزونه ووکامرس در وردپرس بسیار آسان است.شما میتوانید از بخش منوی پیشخوان وردپرس و مراجعه به بخش افزونه‌ها و سپس افزودن می‌توانید به‌راحتی با سرچ کردن نام این افزونه آن را بر روی وردپرس نصب و فعال کنید. به دو روش می‌توانید نصب افزونه فروشگاه ساز ووکامرس را انجام دهید یا به‌صورت سرچ نام افزونه یا به‌صورت آپلود کردن فایل زیپ آن. البته روش سومی نیز وجود دارد و آن هم نصب افزونه ووکامرس از طریق هاست است. این روش بهترین روش نصب تمام افزونه ها و پلاگین ها در وردپرس است.

افزونه ووکامرس کاملاً رایگان است

شما برای راه‌اندازی فروشگاهتان با ووکامرس نیاز به هیچ هزینه‌ای ندارید و در کمترین زمان و با نصب این افزونه بر روی وردپرستان می‌توانید فروشگاه اینترنتی خود را ایجاد کنید و رایگان بودن این فروشگاه در برابر بعضی از فروشگاه ساز های فعال در این زمینه باعث شده که صاحبان کسب و کارهای آنلاین رضایت بیشتری داشته باشند.

بدون نیاز به کد نویسی

برای استفاده از این فروشگاه ساز ووکامرس هیچ نیازی به دانش کد نویسی یا برنامه‌نویسی ندارید و به‌راحتی می‌توانید فروشگاهی بسیار حرفه‌ای و منطبق با تمام نیازهای مشتری راه‌اندازی کنید. البته این نکته را مدنظر داشته باشید که اگر شما به کدنویسی مسلط باشید میتوانید به وسیله آن تغییرات دلخواه را بر روی فروشگاه تان پیاده سازی کنید و آن را هر چه بیشتر و بهتر به رضایت کاربران نزدیک کنید.

امکان قرار دادن محصولات فیزیکی و دانلودی در فروشگاه

شما در این فروشگاه ساز آنلاین هم می‌توانید محصولات فیزیکی به فروش برسانید و هم محصولات دانلودی را برای دانلود و فروش در اختیار کاربرانتان قرار دهید. امروزه سایت های بسیاری در هر دو حوزه فعالیت می‌کنند و محصولات خود را هم به‌صورت فیزیکی مثل پوشاک، محصولات دیجیتالی و …؛ و هم به‌صورت دانلودی مانند موسیقی، فیلم و … عرضه می‌کنند. فروشگاه ساز ووکامرس از هردوی این محصولات پشتیبانی می‌کند.

محاسبه مالیات در ووکامرس

بعضی از فروشگاه‌ها در هنگام فروش محصول مبلغی را به‌عنوان مالیات به قیمت اصلی محصول اضافه می‌کنند. اگر شما هم این قصد را دارید و می‌خواهید که مبلغی را به‌عنوان مالیات به قیمت محصولاتتان اضافه کنید می‌توانید با مراجعه به تنظیمات فروشگاه ساز ووکامرس، درصد مشخصی را به‌عنوان مالیات بر روی قیمت محصولتان اضافه کنید تا مشتری علاوه بر پرداخت قیمت اصلی محصول , مالیات آن را نیز بپردازد.

درگاه های پرداخت ، افزونه آسان پرداخت ووکامرس

درگاه های مستقیم و غیرمستقیم پرداخت , شما در فروشگاه ساز ووکامرس می‌توانید هم درگاه مستقیم و هم درگاه غیرمستقیم برای پرداخت در اختیار مشتریانتان قرار دهید. نصب این درگاه‌ها هم بسیار راحت و از طریق نصب افزونه مربوطه صورت می‌گیرد. شما با مراجعه به بخش افزونه‌ها و افزودن می‌توانید با سرچ در هسته وردپرس این افزونه‌ها را دانلود و نصب کنید.

قالب های فروشگاهی حرفه‌ای و رایگان

ووکامرس افزونه ای است که به دلیل محبوبیت و فراگیری بسیار زیاد در سطح دنیا و تلاش افرادی زیادی درزمینه توسعه آن، قالب های بسیار زیاد و متنوعی برای آن ارائه‌شده که به‌صورت رایگان و به‌صورت حرفه‌ای یا پرمیوم در اختیار شما قرار دارد و با یک سرچ ساده و دانلود آن‌ها می‌توانید ظاهری بسیار زیبا برای فروشگاه خود داشته باشید و از امکانات این قالب‌ها در جهت بهتر کردن فضای فروشگاه اینترنتی تان کاربری برای خود و مشتریانتان استفاده کنید. نکته جالب این‌ است که شما می‌توانید چند قالب به‌طور همزمان بر روی فروشگاه خود داشته باشید و تنها با یک کلیک هرکدام از این پوسته‌ها را که خواستید فعال کنید.

ساخت کوپن تخفیف

همان‌طور که می‌دانید کدهای تخفیف که معمولاً به‌صورت مناسبتی ارائه می‌شوند تأثیر خوبی در فروش محصولات دارند؛ و این تخفیف‌ها مشتریان را تشویق به خرید محصولات شما می‌کنند. شما با استفاده از فروشگاه ساز ووکامرس می‌توانید کد تخفیف بر روی محصولاتتان اعمال کنید و یا درصد ثابتی رو به‌عنوان تخفیف برای سقف مشخصی از خرید تعیین کنید.

نمایش موجودی انبار در ووکامرس

شما اگر قصد دارید که فروشگاه خود را با ووکامرس راه‌اندازی و مدیریت کنید دیگر نیازی نیست که نگران موجودی انبار باشید چون این افزونه فروشگاه ساز آنلاین با تنظیماتی که در بخش پیکربندی دارد این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد که با واردکردن عدد مشخصی به‌عنوان حداقل تعداد محصول موجود در انبار به شما هشدار دهد که محصول شما در انبار در حال اتمام است. همچنین میتوانید نمایش موجودی انبار در ووکامرس را نیز در معرض نمایش مشتریانتان قرار دهید.

پنل کاربری پیشرفته ووکامرس

فروشگاه ساز ووکامرس نسبت به بقیه فروشگاه سازهایی که در سطح جهان فعال هستند و مثل مجنتو، پرستاشاپ و … علاوه محیط کاربری بسیار ساده و آسان‌تری که دارد پنل کاربری آن پیشرفته است . پنل کاربری پیشرفته ووکامرس میتواند تمام نیازهای شما را برای مدیریت یک فروشگاه اینترنتی به خوبی برآورده کند.و با توجه به فارسی بودن این افزونه تمام منوها و تنظیمات آن به زبان فارسی هست و هیچ‌گونه مشکلی در حال کار با آن برای شما ایجاد نمی‌شود.

نحوه پیکربندی ووکامرس

شما می‌توانید از پنل مدیریت و بخش ووکامرس بر روی گزینه پیکربندی کلیک کنید و تنظیمات فروشگاه اینترنتی را با توجه به نیازهای خودتان انجام دهید. در این بخش می‌توانید تعیین کنید که واحد پولی شما چه باشد؟ فروشتان به‌صورت بین‌المللی باشد یا فقط به کشورهایی باشد که خودتان انتخاب می‌کنید؟ اگر می‌خواهید فروشتان فقط محدود به کشورهای خاصی باشد می‌توانید نام آن کشورها وارد کنید. حتی می‌توانید تعیین کنید که قیمت محصول شما به چه شکلی نمایش داده شود و …
شما در بخش پیکربندی نیز می‌توانید گزینه‌ای را تحت عنوان فعال‌سازی نقد محصولات فعال کنید که کاربران در مورد محصولات شما نظرات و نقدهایشان را بیان کنند و به شما توصیه می‌کنیم همیشه این گزینه را فعال کنید چراکه انتخاب و بررسی و خرید محصولات را برای مشتریانتان راحت‌تر می‌کند.

نامحدود بودن بارگذاری محصولات

با توجه به توضیحاتی که درباره فروشگاه سازهای دیگر دادیم یکی از معایب آن‌ها این مسئله بود که بااینکه ظاهراً در بارگذاری محصولات محدودیتی نداشتند اما اگر محصولات زیادی را وارد فروشگاه می‌کردیم سرعت سایت کاهش پیدا می‌کرد؛ اما فروشگاه ساز حرفه‌ای ووکامرس این مشکل را برطرف کرده و شما با خیال راحت می‌توانید بی‌نهایت محصول فیزیکی و دانلودی در فروشگاه و در اختیار مشتریان خود قرار دهید و هیچ‌گونه نگرانی از بابت ایجاد دسته‌بندی های زیاد و کند شدن سرعت سایتتان نداشته باشید.

گالری عکس محصول ووکامرس

یکی از ویژگی‌هایی که برای خیلی از کاربران جذاب هست این هست که کاربران تمایل دارند که عکس های بیشتری از محصولی که قصد خریدش رادارند مشاهده کنند و بتوانند که محصول را از تمام زوایا بررسی کنند. ووکامرس این قابلیت را در اختیار شما قرار داده که تحت عنوان گالری محصولات بتوانید عکس های متنوعی از محصولات را برای کاربران و مشتریانتان ایجاد کنید و با این کار انتخاب را برای آن‌ها ساده‌تر کنید.

ابزارک های ووکامرس

ووکامرس ابزارک هایی در اختیار شما قرار داده که به‌وسیله آن می‌توانید محصولات ویژه، محصولات پربازدید، آخرین محصولات و … در ساید بار برای مشتری به نمایش بگذارید. با این ابزارک ها می‌توانید به مشتری فروشگاه نشان دهید که چه محصولاتی به‌تازگی وارد فروشگاه شده‌اند. چه محصولاتی از طرف کاربران امتیاز بالایی دریافت کرده‌اند و چه محصولاتی به‌عنوان محصول ویژه در سایت قرار داده‌شده (محصولات ویژه به دلیل تخفیف زیاد، فروش بالا و امتیاز بالا این عنوان را به خود اختصاص می‌دهند.)
به‌وسیله ابزارک های ووکامرس می‌توانید برای سرچ محصولات فیلتر قرار دهید. مثلاً این امکان را در اختیار مشتریان فروشگاه اینترنتی بگذارید که محصول را بر اساس بازه قیمتی که مدنظرشان هست جستجو کنند. این فیلتر‌ها شامل قیمت، نام محصول، رنگ محصول، برند و بسیاری از ویژگی‌های دیگر می‌شود.

افزونه‌های جانبی ووکامرس

ووکامرس در عین اینکه خود یک افزونه در دل وردپرس است اما برای آن نیز افزونه‌هایی وجود دارد. برای تمام فروشگاه سازها افزونه‌های طراحی و عرضه‌شده که باعث توسعه و تکامل این فروشگاه سازها شده و با نصب این افزونه‌ها می‌توان امکانات بیشتری را در اختیار کاربران فروشگاه اینترنتی قرار داد و پروسه بررسی، انتخاب و خرید را نیز برای مشتری راحت‌تر کرد. در ادامه به معرفی مهم‌ترین افزونه‌های فروشگاه ساز ووکامرس می‌پردازیم.

افزونه صدور فاکتور حرفه ای ووکامرس

شما با نصب و فعال‌سازی افزونه فارسی که برای این مورد طراحی و عرضه‌شده می‌توانید فاکتور فروش بسیار حرفه‌ای در فروشگاه آنلاین برای مشتریان خود صادر کنید. حتی می‌توانید این فاکتور را به ایمیل مشتری ارسال نمایید. از مزایای افزونه صدور فاکتور می‌توان به این موارد اشاره کرد:

امکان قرار گرفتن تصویر محصول خریداری‌شده توسط مشتری در فاکتور
درج کردن واحد شمارش محصول به‌صورت عدد، کیلوگرم، رول و …
امکان نمایش میزان درصد تخفیف اعمال‌شده بر روی محصول خریداری‌شد

مقایسه محصولات در ووکامرس

شاید برای شما هم پیش‌آمده باشد که وقتی در حال خرید از یک فروشگاه آنلاین هستید بین دو یا چند محصول دچار تردید می‌شوید و به دنبال ابزاری برای مقایسه محصولات می‌گردید. ووکامرس این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد که با نصب افزونه‌ای بر روی ووکامرس خود بتوانید دو یا چند محصول را به‌صورت تصویری و متنی مقایسه کنید. این ویژگی برای کاربران و مشتریان وب‌سایت فروشگاهی شما بسیار جالب است و توصیه می‌کنیم که حتماً از این افزونه برای فروشگاهتان استفاده کنید.

افزونه زوم محصولات در ووکامرس چیست

از افزونه‌هایی که برای فروشگاه ساز ووکامرس طراحی‌شده و بسیار کاربردی و موردپسند کاربران و مشتریان فروشگاه‌ها هست افزونه‌ای تحت عنوان بزرگنمایی محصول هست که شما با نصب این افزونه می‌توانید ذره‌بینی بر روی نمایش محصولات قرار دهید که مشتریان شما با حرکت موس بر روی محصول بتوانند محصول را به‌صورت بزرگنمایی شده و از تمام زوایا مشاهده کنند.

افزونه جستجوی پیشرفته ووکامرس

یکی از افزونه‌هایی که ویژگی جالبی به بخش جستجوی فروشگاه آنلاین شما اضافه می‌کند ویژگی جستجوی زنده محصول به‌صورت ایجکس است. به‌این‌ترتیب که وقتی می‌خواهید محصولی را جستجو کنید اصلاً نیازی نیست که نام کامل آن را در بخش جستجو وارد کنید؛ و به‌محض واردکردن دو یا سه کاراکتر از نام آن محصول لیست تمام محصولاتی که با آن کاراکترها شروع می‌شوند برای شما نمایش داده می‌شود.این افزونه به دلایل زیادی طراحی‌شده اما دو دلیل آن را برای شما بیان می‌کنیم. اولین دلیل این است که ممکن است نام آن محصول طولانی باشد و کاربر حوصله تایپ تمام نام آن را نداشته باشد و مورد دوم این‌که ممکن است کاربر نام کامل محصول را فراموش کرده باشدو با سرچ دو یا حرف از نام محصول می‌تواند به‌راحتی محصول موردنظر خودش را در لیستی که به او نمایش داده می‌شود پیدا کند.

افزونه پیگیری وضعیت سفارش با کد رهگیری

ووکامرس به کاربر اجازه پیگیری سفارش را می‌دهد. شما می‌توانید با استفاده از این افزونه برای محصول کد پیگیری تعریف کنید و وضعیت سفارش تا تحویل محصول به مشتری را اعلام کنید. این افزونه باعث رضایت بسیاری از مشتریان فروشگاه های ووکامرسی شده است چون در جریان کامل سفارش تا تحویل محصول خود قرار می‌گیرند.

پیامک حرفه ای ووکامرس

بسیاری از مشتریان شما تمایل دارند که پس از ثبت سفارششان بدانند که محصولشان در چه مرحله‌ای است. یکی از قابلیت های جالب فروشگاه ساز ووکامرس اطلاع‌رسانی پیامکی به مشتریان است که این قابلیت از طریق نصب افزونه مربوطه بر روی سایت شما اعمال می‌شود. شما می‌توانید با نصب این افزونه بر روی فروشگاه ساز خود تمام مراحل خرید از ثبت سفارش تا تحویل محصول درب منزل را با پیامک به آن‌ها اطلاع دهید.

افزونه ایمیل ووکامرس

برای کسانی که درزمینه بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارند واژه ایمیل مارکتینگ واژه آشنایی است. شما با نصب افزونه‌ای بر روی فروشگاهتان می‌توانید ایمیل مشتریان را دریافت و ذخیره کنید و با استفاده از این ایمیل‌ها ایمیل مارکتینگ انجام دهید. وقتی‌که محصول جدیدی وارد فروشگاه شد، تخفیفات ویژه برای محصولی در نظر گرفتید و یا کدهای تخفیف مناسبتی برای محصولی ایجاد کردید به‌وسیله ایمیل به مشتریان اطلاع‌رسانی کنید.

سئو محصولات ووکامرس

برای فروشگاه ساز ووکامرس افزونه‌ای برای سئو وجود دارد که با نصب و فعال‌سازی آن می‌توانید برای محتوا و محصولات فروشگاهتان سئو انجام دهید. مطمئناً از مزایای سئو باخبر هستید و می‌دانید که چه تأثیری در بالا بردن رتبه سایت شما در گوگل و نمایش سایت شما به کاربران دارد. ما به شما افزونه سئو yoast را معرفی می‌کنیم که افزونه‌ای بسیار قدرتمند برای سئوی داخلی سایت و فروشگاه شماست.

ساخت اسلایدر محصولات فروشگاه

شما با نصب و فعال‌سازی افزونه‌های مختلفی که برای این منظور طراحی‌شده‌اند می‌توانید اسلایدرهای بسیار زیبا در صفحه اصلی سایتتان قرار دهید. از این اسلایدر می‌توانید به‌منظور های مختلف استفاده کنید. مثلاً برای برگزاری جشنواره های فصلی، معرفی محصولات پرامتیاز، معرفی آخرین محصولات، معرفی تخفیفات و … بسیاری از کاربران سایت های فروشگاهی یکی از ملاک های زیبایی فروشگاه های آنلاین را داشتن اسلایدر های متنوع و زیبا می‌دانند. پس به شما توصیه می‌کنیم که حتماً از اسلایدر ها جهت زیباتر کردن فروشگاهتان بهره ببرید.

اعمال تخفیف در ووکامرس

بسیاری از کاربران تمایل دارند در صورت خرید محصولی با تعداد بالا تخفیفی شامل حالشان شود و بتوانند محصول را باقیمت پایین‌تری تهیه کنند. برای این منظور افزونه‌ای برای فروشگاه ساز ووکامرس طراحی‌شده که شما با نصب و فعال‌سازی آن می‌توانید برای خریدهای عمده که تعداد آن را شما مشخص می‌کنید درصدی را به‌عنوان تخفیف در مبلغ کل در نظر بگیرید.

افزونه های جانبی ووکامرس

برخی از افزونه های ووکامرس رایگان هستند و شما بدون پرداخت هیچ هزینه ای میتوانید آن ها را بر روی فروشگاه ساز خود نصب کنید و به وسیله آن امکان جدیدی به فروشگاه آنلاین تان اضافه کنید. اما برخی از افزونه ها وجود دارند که حرفه ای هستند و برای دانلود آن ها باید هزینه بپردازید و آن ها خریداری کنید.
معتبرترین وب سایتی که میتوانید افزونه های ووکامرس و همچنین وردپرس را دانلود و خریداری کنید وب سایت wordpress.org است که مخزن وردپرس نامیده شده و تمام افزونه ها را میتوانید در این سایت پیدا کنید. اما اگر میخواهید که از سایت های ایرانی استفاده کنید و افزونه های مورد نیاز فروشگاه اینترنتی را از آن تهیه کنید میتوانید به وب سایت های www.zhaket.com و یا www.rtl-theme.com مراجعه کنید.

کدام فروشگاه ساز سئوی بهتری دارد؟

کسانی که در حوزه وب فعالیت می‌کنند قطع به‌یقین از مزیت سئو باخبر هستند و می‌دانند که یک وب‌سایت برای اینکه در رتبه های بالای گوگل قرار بگیرد و بتواند بازدیدهای زیادی را داشته باشد که به‌تبع آن فروش و درآمد آن وب‌سایت و فروشگاه هم افزایش پیدا کند باید برای وب‌سایت خود سئو انجام دهد. یکی از مزیت های فوق‌العاده ووکامرس در برابر بقیه فروشگاه سازها افزونه سئوی قدرتمندی به نام افزونه سئو yoast است که باعث شده کفه ترازوی ووکامرس نسبت به بقیه فروشگاه سازها ازنظر سئوی محتوا سنگین‌تر باشد وبرتری خود را نشان دهد.اگرچه محتوای یک وب‌سایت مهم‌ترین نقش سئوی آن سایت دارد اما ساختار سیستم مدیریت محتوا یا همان cms ها نیز بسیار تأثیرگذار هستند

 

منبع : کارسازشو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی