ارز دیجیتال | تحلیل ، بررسی و اخبار روز ارز دیجیتال

رزدیجیتال تارنمایی جامع در زمینه اطلاع رسانی ، ارائه ابزارهای تخصصی و آموزش های پیشرفته در زمینه بیت کوین ، بلاکچین و رمزارزها می باشد

ارز دیجیتال | تحلیل ، بررسی و اخبار روز ارز دیجیتال

رزدیجیتال تارنمایی جامع در زمینه اطلاع رسانی ، ارائه ابزارهای تخصصی و آموزش های پیشرفته در زمینه بیت کوین ، بلاکچین و رمزارزها می باشد

رزدیجیتال تارنمایی جامع در زمینه اطلاع رسانی ، ارائه ابزارهای تخصصی و آموزش های پیشرفته در زمینه بیت کوین ، بلاکچین و رمزارزها می باشد. آینده پولی دنیا در دستان ارز دیجیتال میباشد

گوگل BERT چیست؟ تاثیر الگوریتم گوگل برت بر سئو

پنجشنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۰۸ ب.ظ

گوگل BERT چیست؟ تاثیر الگوریتم گوگل برت بر سئو

BERT مخفف Bidirectional Encoder Representations from Transformers بوده و به معنای ” نمایندگی‌های رمزگذاری دوطرفه از ترانسفورماتورها ” می‌باشد. آپدیت Google BERT در ۲۴ اکتبر ۲۰۱۹ معرفی شده و درحال حاضر تنها برای جستجوهای زبان انگلیسی به کار می‌رود ولی در آینده برای دیگر زبان‌ها از جمله زبان فارسی توسعه پیدا خواهد کرد.

برت یکی از تکنیک‌های گوگل بر پایه شبکه عصبی می‌باشد که برای پردازش زبان طبیعی انسان یا Neuro-linguistic programming (NLP) استفاده می‌گردد. گوگل این تکنیک را به‌صورت متن باز در اختیار کاربران خود قرار داد و در مورد آن در بلاگ مربوط به هوش‌مصنوعی خود نیزتوضیحات را ارائه نمود. گوگل اعلام نموده‌است که BERT بزرگ‌ترین تغییر آن در پنج سال گذشته بوده‌است. به بیانی ساده، BERT به کامپیوترها کمک می‌کند که زبان را مانند انسان‌ها درک کنند. گوگل استفاده از NLP را برای درک بهتر آنچه کاربران واقعاً هنگام ورود به موتور جستجو می‌توانند ببینند آغاز نموده‌است.

امروزه باید به فکر استراتژی جدیدی برای بهبود سئو سایت خود باشیم، چرا که گوگل همراه در حال پیشرفته‌تر و هوشمندتر شدن است. یکی از موارد اساسی که تاثیر مستقیمی بر SEO سایت شما دارد، سرعت بارگذاری و کیفیت به نمایش درآمدن آن است. یک سرور مجازی پرسرعت می‌تواند بهترین مدت زمان بارگذاری را برای شما و بازدیدکنندگان سایتتان به ارمغان بیاورد. هم‌اکنون با خرید سرور مجازی پرسرعت خود، قدمی در بهینه سازی سئو سایت خود بردارید:


هر چیزی که تغییراتی در موتور جستجوی گوگل ایجاد نماید قابل توجه است. در این مقاله، نگاهی خواهیم داشت که دقیقاً الگوریتم BERT چیست و چرا بروزرسانی و آپدیت آن، یک پیشرفت مهم محسوب می‌گردد. به‌علاوه، در مورد چگونگی تهیه محتوای وب‌سایت خود صحبت خواهیم کرد.

 

الگوریتم گوگل برت چیست؟

الگوریتم برت یکی از الگوریتم‌های پرکاربرد گوگل است که با دقت بسیار بیشتری، محتوا را بررسی و تفکیک می‌کند. در واقع گوگل برت، یکی از عناصری است که باعث افزایش هوش مصنوعی گوگل شده‌است.

درک الگوریتمBERT کار دشواری نیست. گوگل با انتشار الگوریتم RANKBRAIN، تا حد زیادی زبان طبیعی را با زبان ماشین جایگزین کرده، ولی الگوریتم Bert قادر است به‌عنوان مکمل الگوریتم رنک برین، نتایج دقیق‌تر و مرتبط‌‌تری را در اختیار کاربران قرار دهد.

 

الگوریتم رنک برین (Rank Brain) چیست؟

الگوریتم رنک برین نخستین الگوریتم هوش مصنوعی گوگل برای درک کوئری‌ها بود. این الگوریتم در سال ۲۰۱۵ به‌وجود آمد. Rank Brain عبارت جستجو شده و محتوای صفحات ایندکس گوگل را بررسی می‌کند و در نهایت به فهم درستی از معنی کلمات دست می‌یابد.

الگوریتم برت گوگل جایگزین الگوریتم رنک برین نیست، بلکه یک الگوریتم دیگر برای درک بهتر محتوا و مفهوم عبارات است. رنک برین هنوز هم برای برخی از عبارت‌ها استفاده می‌شود ولی هرگاه گوگل احساس کند که یک عبارت به کمک الگوریتم برت می‌تواند بهتر فهمیده شود، از آن استفاده می‌نماید.

در واقع گوگل برای درک مفهوم یک عبارت از چندین الگوریتم استفاده می‌کند و الگوریتم برت هم می‌تواند یکی از آن‌ها باشد. قبل از معرفی BERT، هنگامی که کاربر چیزی را در گوگل جستجو می‌کرد، کلمات خاصی مانند حروف اضافه مثل “اما” و “برای” از جستجو حذف می‌شدند.

اما گوگل متوجه این موضوع است که این نوع کلمات می‌توانند بر معنای کلی جستجو تأثیر بگذارند. بنابراین یک الگوریتم ایجاد کرده‌است تا نحوه استفاده از کلمات و چگونگی ارتباط آن‌ها با یکدیگر را در داخل هر کوئری ایجاد نماید.

به عنوان مثال جمله یا کوئری «پرواز از تهران به شیراز» با «پرواز از شیراز به تهران» بسیار متفاوت است. پیش از این، گوگل با نادیده گرفتن «از» و «به» این دو جمله را با هم ترکیب می‌نمود. اما اکنون موتور جستجوی گوگل با در نظر گرفتن چگونگی ارتباط هر کلمه با کلمات دیگر در یک عبارت، جستجو را طبیعی‌تر نموده و نتایج دقیقی را ارائه می‌دهد. در واقع گوگل به تک‌تک کلمات این جمله به عنوان واحدهای جدا از هم نگاه نمی‌کند، بلکه مفهوم هر کدام از این کلمات را از روی ارتباط آن‌ها با یک‌دیگر تشخیص می‌دهد.

قبل از آپدیت BERT: گوگل متوجه تفاوت حرف اضافه «به» و «از» نیست و تنها نتایج مربوط به پرواز تهران شیراز را نشان می‌دهد.

بعد از آپدیت BERT: گوگل متوجه تفاوت معنی این دو حرف اضافه می‌شود و با جستجوی هر کدام، نتایج مربوط به یک نوع را نشان می‌دهد.

جستجوی مربوط به «از تهران به شیراز» بعد از آپدیت

جستجوی مربوط به «از شیراز به تهران» بعد از آپدیت

این آپدیت جذاب اتفاق تازه‌ای نیست و محققان هوش مصنوعی گوگل در سال ۲۰۱۸ در یک مقاله آموزشی معتبر، درباره هوش مصنوعی گوگل و تاثیر آن در درک زبان انسان به صورت کلی این الگوریتم را معرفی نمودند.

(NLP) چیست؟

آپدیتBERT می‌تواند باعث شود تا ماشین‌ها (مثل الگوریتم‌ها، کامپیوتر‌ها و…) زبان محاوره را به سرعت و به آسانی تحلیل کنند و در نتیجه درصد برداشت اشتباه از زبان انسان به شدت کاهش یابد. به این فرآیند درعمل NLP یا Natural Language Processing گفته می‌شود که می‌توان از آن به عنوان هسته اصلی الگوریتم برت یاد کرد.

پردازش زبان طبیعی مفهوم مهم دیگری است که باید درک شود، زیرا در BERT نقش مهمی دارد. نوعی از هوش مصنوعی است که برای تجزیه وتحلیل زبان استفاده می‌شود و می‌تواند به کامپیوترها در درک اینکه چگونه آدم‌ها صحبت می‌کنند و سؤالات را ایجاد می‌نمایند کمک کند.

NLP منجر به توسعه مواردی مانند chatbots و متن پیشنهادی در تلفن‌های هوشمند شده‌است. هدف از BERT استفاده از همین تکنیک‌ها در موتورهای جستجو است. با استفاده از BERT، جستجوی گوگل باید درک بهتری از متن زمینه کوئری‌های کاربر را داشته‌باشد. این امر به‌ویژه در مورد جستجوی کوئری‌های طولانی‌تر که به‌دلیل تفاوت‌های ظریف زبان، می‌توان آن را آسان‌تر درک کرد صادق است.

 

اهمیت Google Bert

BERT مدت زمان طولانی است که آمده‌است. هرساله، گوگل هزاران تغییر در الگوریتم‌های جستجوی خود ایجاد می‌کند. بسیاری از این تغییرات به‌قدری کوچک هستند که کاربران متوجه آن نمی‌شوند. افراد غالباً نگران این هستند که رنکینگ‌های جستجوی آن‌ها با بروزرسانی‌های جدید افت پیداکند، اما درواقع هدف گوگل بهبود تجربه کاربر است.

الگوریتم‌های جستجو برای درک صحیح بسیاری از کوئری‌های پیچیده بسیار ساده هستند. اما این امر نه‌تنها یک مشکل برای گوگل است، بلکه برای صاحبان وب‌سایت نیز مشکل محسوب می‌شود. هرچه موضوعی که در سایت شما قرار دارد جالب‌تر و بیشتر مورد نیاز کاربران باشد، مخاطبان بیشتری می‌توانند سایت شما را جستجو و پیدا کنند.

با درک بهتر تفاوت‌های ظریف زبان، گوگل می‌تواند جستجوگرها را با محتواهای مورد نظر، به‌طور دقیق‌تری متصل کند. این خبر بسیار خوبی برای کسانی است که سعی درافزایش رکینگ جستجوی خود دارند.

تاثیر Google BERT بر سئو و رعایت نکات ضروری در سایت خود

رنکینگ جستجو برای صاحبان وب‌سایت بسیار مهم است. به‌همین دلیل لازم است که استراتژی صحیحی در این خصوص انجام شود. BERT احتمالاً در رنکینگ جستجو تأثیر می‌گذارد، اما لازم نیست رویکرد خود را بیش از حد تغییر دهید.

 

 استفاده از کلمات کلیدی ساده و محاوره‌ای

این بدان معناست که محتوای شما باید هدف مشخص خود را دنبال کند. لازم است به جای تمرکز بر تراکم کلمات کلیدی، اطلاعات اصلی را به روشی طبیعی ارائه دهید.
همان‌طور که تجزیه وتحلیل زبان BERT بهبود داده می‌شود توانایی‌های آن نیز باید بهبود یابد. به‌عنوان مثال، توانایی تشخیص این را دارد که پست وبلاگ چه‌چیز با ارزشی برای گفتن دارد و چه زمانی فقط لیستی از کلمات کلیدی است. بنابراین بهترین روش این است که برروی ایجاد محتوای اصلی که برای کمک به مخاطبان تولید شده‌است تمرکز نمایید و اجازه دهید کلمات کلیدی به طور طبیعی در متن و محتوای سایت جای داده شوند.

 

 بکار بردن کلمات کلیدی طولانی (Long Tail)

ازآنجایی‌که کیفیت محتوا اولویت شماره یک است، BERT کلمات کلیدی long-tail را نسبت به همیشه مهم‌تر می‌داند. وقتی افراد از گوگل استفاده می‌نمایند معمولاً به فکر کلمات کلیدی وابسته نیستند. بلکه به دنبال پاسخ سوالات، دستورالعمل‌ها، دایرکشن‌ها و راهنمایی‌ها هستند. به‌عنوان مثال کسی که به دنبال کافی‌شاپ در نزدیکی یک مکان خاص است مایل است جست وجوی خود را از اطلاعات مرتبط با موضوع مد نظر خود به‌دست آورد.

هدف گوگل این‌است که درخواست‌های طولانی‌تر را استفاده نموده و به آن‌ها پاسخ دهد. به‌همین دلیل، کلمات کلیدی long-tail که در کوئری‌ها است برای رنکینگ جستجوی شما مفید خواهد بود.

پس الگوریتم BERT بیشتر تمرکز خود را روی کوئری‌های طولانی و دیالوگ محور قرار داده و چون کلمات کلیدی طولانی معمولاً هدف اول سئوکارها نیست، تغیرات برت هنوز برای بسیاری از سایت‌ها کاملاً مشهود نیست.

این الگوریتم هیچ ربطی به استفاده از کلیدواژه‌های به اصطلاح دم دراز ندارد. تنها کاری که این الگوریتم انجام می‌دهد این است که منظور کاربر را می‌فهمد و می‌تواند بسیار دقیق‌تر پاسخ کاربر را فراهم کند.

طبق گفته گوگل، این به‌روزرسانی ۱۰ درصد نتایج جستجو را شامل می‌شود. یعنی از هر ۱۰ نتیجه، حتماً یکی از آن‌ها از مدل جدید زبانی bert گوگل استفاده کرده‌اند.

 

 بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجوگر

جستجوهای اطلاعاتی کوئری‌های عمومی هستند که موضوع گسترده‌ای را پوشش می‌دهد و ممکن است هزاران نتیجه داشته‌باشند. اغلب سؤالاتی هستند که بسیاری از افراد می‌خواهند به آن‌ها پاسخ دهند. همان‌طورکه BERT یاد می‌گیرد زبان را بهتر بشناسد، پاسخ به سؤالات خاص را نیز آسان‌ترجواب می‌دهد.

روش‌های مختلفی وجود دارد. مهم‌ترین کار این است که چیزی را ایجاد نمایید که واقعاً برای مخاطبان شما مفید باشد. بنابراین با تولید نمودن محتوای جدید بهتر است از صرف زمان خود برای چیزی که نمی‌تواند به یک کوئری سرچ پاسخ دهد خودداری کنید و باید اول از همه نیاز کاربر را درک نموده و براساس آن، شروع به تولید محتوا کنیم.

گوگل مایل است شما مستقیم به سوالات کاربران جواب دهید و زیاد وقت کاربر را نگیرید. تکنیکی که بسیاری از سایت‌ها برای گرفتن ترافیک انجام می‌دهند نوشتن محتوای طولانی است. درصورتی که امروزه این تکنیک جوابگو نیست. اگر بخواهید وقت کاربر را بگیرید و موضوع را کش بدهید گوگل این موضوع را درک می‌کند و رتبه سایت شما را پایین‌تر می‌آورد.

برای اینکه بتوانید استراتژی محتوایتان را متناسب با این آپدیت جلو ببرید لازم است دو کار مهم انجام دهید.
 محتوایتان را حول سوالات و کوئری‌های سوالی بچینید.
 به سوالات دقیق جواب دهید. از تمام جنبه‌ها به قضیه نگاه کرده و سعی کنید جوابی کامل و جامع به سوالات کاربران بدهید.

 

 استفاده از حروف اضافه در جاهای مورد نیاز

حروف اضافه، حروفی هستند که قبلاً توسط گوگل نادیده گرفته شده بودند که شامل حروف تعریف، حروف اضافه و مواردی از این دست (به عنوان مثال، “در” ، “و” ، “درباره” و غیره) هستند. موتورهای جستجو به‌طور معمول این کلمات را حذف کرده‌اند تا در جستجوی پاسخ‌ها، وسیع‌ترین شبکه ممکن را در اختیار داشته‌باشند.

اکنون گوگل سعی دارد این موارد را در جهت بهبود دقت جستجو درنظر بگیرد. حتی قبل از BERT گوگل بین جستجوی کلمه “help” و رمان “Help” تفاوت قائل می‌شد. درحال حاضر این توانایی تفکیک میان عبارات مشابه حتی برای کوئری‌های کوچک نیز بهبود یافته است.

این بدین معنی است که استفاده از حروف اضافه در محتوای سایت برای شما نیز مفید خواهد بود. همچنین این موضوع اهمیت نوشتن مطالب به‌طور طبیعی را تقویت می‌نماید.

نکات بیشتر:

 استفاده از کلمات کلیدی ساده و ادغام طبیعی آنها در محتوا.
 تمرکز بر روی خوشه‌های اطلاعاتی به‌جای انبوهی از کلمات کلیدی.
 متناسب نمودن محتوای خود برای جستجوهای اطلاعاتی.
 استفاده از کلمات مرتبط با پایان جمله درجایی‌که معنا پیدا کند.

 

منبع : کارسازشو - الگوریتم گوگل برت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی