ارز دیجیتال | تحلیل ، بررسی و اخبار روز ارز دیجیتال

رزدیجیتال تارنمایی جامع در زمینه اطلاع رسانی ، ارائه ابزارهای تخصصی و آموزش های پیشرفته در زمینه بیت کوین ، بلاکچین و رمزارزها می باشد

ارز دیجیتال | تحلیل ، بررسی و اخبار روز ارز دیجیتال

رزدیجیتال تارنمایی جامع در زمینه اطلاع رسانی ، ارائه ابزارهای تخصصی و آموزش های پیشرفته در زمینه بیت کوین ، بلاکچین و رمزارزها می باشد

رزدیجیتال تارنمایی جامع در زمینه اطلاع رسانی ، ارائه ابزارهای تخصصی و آموزش های پیشرفته در زمینه بیت کوین ، بلاکچین و رمزارزها می باشد. آینده پولی دنیا در دستان ارز دیجیتال میباشد

چطور میتونم یه جزوه خوب بنویسم

يكشنبه, ۲۷ تیر ۱۴۰۰، ۰۴:۴۱ ب.ظ

در سال هایی که دانشجو بودم ، یکی از مشکلات اساسی من نوشتن جزوه بود ، از درس و استادی خوشم می اومد و جزوه مورد نظر صدها صفحه میشد و از استاد و درسی خوشم نمی اومد و جزوه شاید به ده صفحه هم نمیرسید. اما اول و آخر برای امتحانات هر دو درس رو باید پاس میشدم ، جزوه اول طولانی و خسته کننده بود و اگر کتاب رو میخوندم بهتر بود ، دیگری اونقدری نداشت که حداقل نمره ۱۰ بگیرم. شاید شما هم همین مشکل رو دارید. درسته؟

چگونه یک جزوه خوب بنویسیم؟ بهترین روش جزوه نویسی حرفه‌ای چیست؟ چطور باید یک جزوه کامل و خوانا نوشت؟ چطور باید یک جزوه مرتب و خوش‌خط نوشت؟ اگر تا پایان مقاله چگونه یک جزوه عالی بنویسیم همراه ما باشید قول خواهیم داد یکی از دو روش فوق العاده عالی برای نوشتن یک جزوه خوب را به شما آموزش دهیم. به‌احتمال‌زیاد شما هم جزو آن دسته از دانشجویان یا یادگیرنده‌هایی هستند که علاقه زیادی به نوشتن و جزوه نوشتن دارید؛ و خیلی خوشحال خواهید شد اگر در پایان یک کلاس یا آموزش موردنظر بتوانید جزوه تمیز و خوانایی نوشته باشید. ما در این مقاله آموزشی به شما کمک می‌کنیم که چطور یک جزوه خوب بنویسید.

چگونه یک جزوه خوب بنویسیم

قبل از هر توضیح فنی بهتر است بدانید که برای نوشتن یک جزوه خوب به چند عامل باید توجه کرد، در غیر این صورت جزوه نهایی شما موردقبول واقع نخواهد شد و حس خوبی برای شما ندارد. برای خواندن بیشتر در مورد جزوه و ماهیت آن میتوانید به ویکی پدیا مراجعه کنید

  • تسلط استاد به مباحث تدریس شده
  • توجه کامل شما به صحبت‌های مدرس
  • علاقه شما به درس یا موضوع تدریس شده

برای نوشتن یک جزوه عالی باید از کل مغزتان استفاده کنید

اگر شما در این مرحله بتوانید این سه عامل را به‌خوبی کنترل کنید در قدم‌های بعدی به‌راحتی می‌توانید با یاددادن مباحثی که ارائه خواهیم کرد در نوشتن یک جزوه تمیز موفق شوید. پس لطفاً تا انتهای این مقاله از سری مقالات آموزشی وب‌سایت جزوه با ما همراه شوید.برای نوشتن یک جزوه خوب باید از کل مغز استفاده کرد. به عبارتی ساده باید حواس شما ۱۰۰% متمرکز بر مباحث آموزشی باشد و هرگونه حواس‌پرتی اعم از موبایل، افراد اطراف و سایر موارد حذف یا کمتر اهمیت داده شود.

در حال حاضر دو روش برای نوشتن یک جزوه کامل و تمیز در جهان ارائه‌شده که هر دو روش از بهترین‌های ممکن هستند اما با توجه به نوع یادگیری افراد انتخاب هرکدام بسته شرایط ذهنی آن‌ها دارد. روش اول استفاده از نقشه ذهنی و روش دوم استفاده از کرنل است. روش‌های دیگری نیز وجود دارد اما به دلیل اینکه این دو روش مغز انسان را وادار می‌کند از نیم‌کره سمت چپ خود بیشتر استفاده کند مفیدتر و خروجی محورتر هستند.

روش اول استفاده از نقشه ذهنی و روش دوم استفاده از کرنل است. روش‌های دیگری نیز وجود دارد اما به دلیل اینکه این دو روش مغز انسان را وادار می‌کند از نیم‌کره سمت چپ خود بیشتر استفاده کند مفیدتر و خروجی محورتر هستند.

برخی افراد راست مغز و برخی دیگر چپ مغز

باور رایج این است که برخی افراد راست مغز هستند و برخی دیگر چپ مغز و همین داستان است که شخصیت، افکار و رفتار هر فرد را می‌سازد. ازآنجاکه بعضی اشخاص راست‌دست هستند و برخی دیگر چپ‌دست، چنین ایده‌ای برای مغز آدمی نیز قوت گرفته است. 

ویژگی های افراد چپ مغز :

  • تحلیل‌گر
  • منطقی
  • جزئی‌نگر و حقیقت‌گرا
  • محاسبه‌گر
  • مایل به فکر کردن در قالب کلمات

ویژگی های افراد راست مغز :

  • خلاقیت
  • آزاداندیش
  • نگاهی کلان
  • شهودی
  • مایل به اندیشیدن 

دو نیم کره کاملا متفاوت در یادگیری و نوشتن یک جزوه خوب

پس این موارد ثابت می‌کند نیم‌کره سمت چپ و راست مغز وظایف کاملاً متفاوتی دارند؛ و وقتی این مقدار تفاوت وجود دارد باید ازنظر علمی بررسی کنیم آیا ما روش درستی برای یادگیری در نظر گرفتیم؟ سمت چپ مغز ما کامل منطقی و ساختاریافته رفتار می‌کند و سمت راست مغز خلاق و اهل تجربیات حسی است.

البته ناگفته نماند که تحقیقات دانشمندان ثابت کرده که دونیم کرده مغز گاهی باهم همکاری‌هایی دارند و دقیقاً در این نقطه بازدهی مغز چندین برابر می‌شود پس ما باید یاد بگیریم چه زمانی یادگیری ما افزایش پیدا می‌کند و می‌توانیم از دو طرف مغز به‌طور مساوی استفاده کنیم. با این توضیحات آماده شدیم برای یادگیری روش صحیح جزوه نویسی و می‌توانیم به‌طور علمی یاد بگیرم چطور این کار سخت را به فرایندی ساده و آسان تبدیل کنیم.

بهترین روش جزوه نویسی

زمانی می‌توان گفت روشی می‌توانید بهترین باشد که تمام موارد ذهنی یک فرد را دربر بگیرد. به همین دلیل باید از دو روش زیر بیشترین استفاده را داشته باشیم. این دو روش در یک‌بار استفاده، ثابت نمی‌کند برای شما مفید هستند بلکه باید به‌دفعات و ترکیبی بکار ببرید تا شاهد یادگیری ۱۰۰% برابر بیشتر و نوشتن جزوات کوتاه اما مفهومی‌تر شوید. قبل از آن بررسی کنیم هرکدام از روش‌هایی که قرار است توضیح داده شوند از کجا به وجود آمدند

روش کرنل برای نوشتن یک جزوه خوب از کجا آمده؟

روش کرنل یک روش جزوه نویسی یا یادداشت‌برداری از فرایند کاری موردنظر است. این روش توسط والتر پاوک در سال ۱۹۵۰ ارائه شد. دلیل نام‌گذاری این روش به کرنل هم اشاره به دانشگاهی می‌کند که پاوک در آن تدریس می‌کرد. اگر قصد دارید بیشتر و جامع‌تر در مورد این روش بدانید بهتر است کتاب چگونه بهتر درس بخوانیم را تهیه و مطالعه کنید.

آیا روش کرنل همیشه همه‌جا کاربرد دارد؟

فراموش نکنید بعد از هر کلاس درس تنها ۲۰% از اطلاعات با توجه به قلاب‌های ذهنی و علاقه‌مندی شما در خاطر شما باقی می‌ماند و رفته‌رفته بعد از ۲۴ ساعت تا ۱ هفته کمتر از ۷% این اطلاعات برای شما باقی می‌ماند؛ اما به‌راستی این اطلاعات در کجا قرار گرفتند؟ آیا این اطلاعات از ذهن و مغز ما حذف شدند؟ ما فرد کم‌حافظه‌ای هستیم؟

مرجع مقاله مورد نظر : https://jozve.org/the-best-way-to-write-a-booklet

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی