ارز دیجیتال | تحلیل ، بررسی و اخبار روز ارز دیجیتال

رزدیجیتال تارنمایی جامع در زمینه اطلاع رسانی ، ارائه ابزارهای تخصصی و آموزش های پیشرفته در زمینه بیت کوین ، بلاکچین و رمزارزها می باشد

ارز دیجیتال | تحلیل ، بررسی و اخبار روز ارز دیجیتال

رزدیجیتال تارنمایی جامع در زمینه اطلاع رسانی ، ارائه ابزارهای تخصصی و آموزش های پیشرفته در زمینه بیت کوین ، بلاکچین و رمزارزها می باشد

رزدیجیتال تارنمایی جامع در زمینه اطلاع رسانی ، ارائه ابزارهای تخصصی و آموزش های پیشرفته در زمینه بیت کوین ، بلاکچین و رمزارزها می باشد. آینده پولی دنیا در دستان ارز دیجیتال میباشد

روز گذشته، ۲۶ آذر، قیمت بیت کوین در ادامه روند نزولی خود به طور ناگهانی به زیر ۷,۰۰۰ دلار سقوط کرد و هم‌اکنون که در حال نگارش این گزارش هستیم، در محدوده ۶,۶۰۰ دلار قرار دارد.

سطح ۷,۰۰۰ دلار برای بیت کوین یک حمایت کلیدی و روانی محسوب میشد و حالا چشم امید معامله‌گران به حمایت ۶,۶۰۰ دلار دوخته شده است. به گفته تحلیل‌گران، اگر حمایت ۶,۶۰۰ شکسته شود، احتمالا حمایت بعدی در ۶,۴۰۰ دلار قرار خواهد داشت.

چرا قیمت بیت کوین به کمترین قیمت ۷ ماه گذشته خود سقوط کرد؟ تحلیل تکنیکال پاسخ می‌دهد.

تقاطع‌های نزولی در چندین تایم‌فریم
همانطور که تحلیل‌گر کوین تلگراف، اشاره کرده است، تقاطع‌های نزولی در چند تایم‌فریم مختلف باعث شده که روند قیمت بیت کوین به شدت نزولی باشد.

همچنین سقوط روز گذشته، برای اولین بار از ماه ژوئن (خرداد)، یک کراس نزولی در مکدی (MACD) را تشکیل داد. هیستوگرام ماهانه مکدی هم نزولی شده که نشان دهنده احتمال سقوط بیشتر است.

بیت کوین مکدی
برخورد کم‌سابقه‌ی دو مووینگ اوریج
یکی دیگر از عوامل ناامیدکننده که باعث سقوط شدید بازار شد و احتمال سقوط بیشتر را افزایش می‌دهد، برخورد و تقاطع دو مووینگ اوریج ۱۰۰ روزه و ۲۰۰ روزه است. چیزی که کمتر اتفاق میفتد.

نمودار روزانه بیت کوین/ دلارنمودار روزانه بیت کوین/ دلار
همچنین تایم‌فریم روزانه نشان می‌دهد که شاخص RSI به نزدیک محدوده اشباع فروش رسیده است و عدم تمایل خریداران برای خریدن در کف نشان می‌دهد که هنوز برای جهش قیمت از این محدوده زود است. شاخص RSI هم‌اکنون در تایم‌فریم روزانه، روی رقم ۳۱ قرار دارد که مرز اشباع فروش است و هنوز به طور کامل وارد محدوده اشباع فروش نشده است. طبق این شاخص، همچنان احتمال فروش و سقوط قیمت وجود دارد.

آخرین باری که بیت کوین به ۶,۵۲۲ دلار سقوط کرد، شاخص RSI به ۲۲ رسید. بنابراین اگر فروش همچنان ادامه داشته باشد، RSI به راحتی می‌تواند به این سطوح برسد.

سطح ۶,۴۰۰، سنگر نهایی
معامله‌گران حرفه‌ای معتقدند رسیدن بیت کوین به پایین‌ترین حمایت از کانال نزولی یعنی قیمت ۶,۴۰۰ دلار، به معنای فاجعه نیست.

با بررسی تاریخچه قیمت در تایم‌فریم هفتگی می‌توان فهمید که قیمت بیت کوین به مدت ۸ ماه در محدوده ۶ هزار دلار معامله می‌شد، تا اینکه حمایت‌ها شکسته شد و قیمت در نوامبر ۲۰۱۸ به ۳,۱۰۰ دلار رسید. در سال ۲۰۱۸ بیشتر معامله‌گران کف قیمت بیت کوین را ۶,۰۰۰ دلار می‌دانستند و بنابراین شکسته شدن غیرمنتظره‌ی آن باعث شد که قیمت به ۳,۲۰۰ سقوط شدیدی داشته باشد.

بنابراین چیزی که نگران‌کننده خواهد بود، شکسته شدن حمایت ۶,۴۰۰ دلار است نه رسیدن قیمت به آن.

طبق شاخص VPVR در تایم فریم هفتگی، بیت کوین در ۶,۳۰۰ دلار حمایت دارد و اگر قیمت به زیر ۶,۲۰۰ برسد می‌توانیم انتظار سقوط تا ۵,۳۵۰ دلار را داشته باشیم. براساس این شاخص، اگر ۵,۳۵۰ دلار هم شکسته شود، می‌توانیم انتظار سقوط شدید و پارابولیک به ۳,۱۲۰ دلار را داشته باشیم که در فوریه ۲۰۱۹ شاهدش بودیم.

نمودار RSI در تایم‌فریم هفتگینمودار RSI در تایم‌فریم هفتگی
شاخص RSI در تایم‌فریم هفتگی روی ۳۹.۶ واقع شده است و آرام آرام به سمت ناحیه اشباع فروش پیش می‌رود. آخرین باری که شاخص RSI در تایم‌فریم هفتگی وارد ناحیه اشباع فروش شد به ۱۰ دسامبر ۲۰۱۸ یعنی تقریبا یکسال پیش بر می‌گردد که قیمت ۳,۱۶۰ دلار بود و سپس در ژانویه به ۳,۴۲۵ دلار رسید.

احتمال تغییر روند قیمت وجود دارد؟ کجا بخریم؟
در حالی که تحلیل‌گران هنوز انتظار سقوط به ۵,۳۰۰ یا ۴,۱۰۰ دلار را ندارند، حرکت قیمت بیت کوین در تایم‌فریم‌های مختلف نشان می‌دهد که صرف نظر از احساسات و امیدواری، ادامه سقوط قیمت منطقی به نظر می‌رسد.

اگر بخواهیم خوش‌بین باشیم، این احتمال وجود دارد که قیمت در ۶,۵۲۰ دلار یک الگوی کف دوقلو (Double bottom) را تشکیل بدهد و باعث رشد شدید بیت کوین شود. در ۲۵ نوامبر و ۱۷ می ۲۰۱۹ شاهد چنین نقطه‌ای بودیم که باعث تشکیل کف دو قلو شد.

بنابراین قیمت بیت کوین اگر بخواهد از سقوط به منطقه ۵,۵۰۰ تا ۴,۹۰۰ دلار در امان بماند باید از حمایتش در ۶,۳۰۰ تا ۶,۷۰۰ دلار دفاع کند که در تصویر با رنگ صورتی مشخص شده است.

قیمت بیت کوین تا کجا سقوط می‌کند؟ سطح ۶,۶۰۰ حمایت می‌شود؟نمودار هفتگی بیت کوین/ دلار
در همین حال تریدرها باید گوشه چشمی به احتمال شکل گیری الگوی کف دوقلو در ۶,۵۲۰ داشته باشند که می‌تواند باعث جهش شدید قیمت شود. همچنین از آنجایی که شاخص RSI در تایم فریم‌های روزانه و هفتگی به سمت اشباع فروش میل می‌کند، تریدرهای مجرب می‌توانند از جهش احتمالی که در این سطوح اتفاق میتفد برای سود کوتاه مدت استفاده کنند که هر چقدر به نزدیک حمایت ۶,۴۰۰ برسیم، این احتمال تقویت می‌شود.

تریدرهای محتاط می‌توانند صبر کنند و ببینند که معامله‌گران چه واکنشی به جهش در اشباع فروش (اگر اتفاق بیفتد) نشان می‌دهند و همچنین می‌توانند منتظر رسیدن شاخص RSI در تایم فریم روزانه به پایین‌ترین حد خود یعنی رقم ۲۲ بمانند که می‌تواند باعث شکل‌گیری الگوی کف دو قلو و صعود شدید شود.

یکی از نقاط تقریبا کم رسیک برای ورود می‌تواند ۶,۵۰۰ تا ۶,۴۰۰ دلار باشد که البته باید یک توقف فروش (Stop-Loss) در زیر ۶,۴۰۰ تنظیم شود. اگر ۶,۴۰۰ دلار شکسته شود، نقطه خرید بعدی می‌تواند در ۵,۳۰۰ باشد.

  • ۹۸/۰۹/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی